Resultaten
HOGENT - Research Centre for Learning in Diversity
Leren, diversiteit, interdisciplinair, onderwijs, leerstoornissen, school, onderwijsondersteuning, leerkrachten, ...Leren en diversiteit staat centraal in het onderzoekscentrum. We voeren praktijkgericht onderzoek naar zowel formeel als informeel leren, typisch en atypisch leren en leren doorheen de volledige levensloop, van jonge kinderen tot volwassenen.
Bij onderzoek naar ‘leren’ vertrekken we altijd vanuit de diversiteit van lerenden enerzijds en de diverse contexten waarbinnen dat leren kan plaatsvinden anderzijds. Zo willen we bijdragen aan gelijke toegang tot kwaliteitsvol onderwijs en levenslang leren voor iedereen.
Binnen het onderzoekscentrum werken we maximaal interprofessioneel om een holistisch beeld te krijgen op het samenspel van factoren die leren beïnvloeden.
Bij onderzoek naar ‘leren’ vertrekken we altijd vanuit de diversiteit van lerenden enerzijds en de diverse contexten waarbinnen dat leren kan plaatsvinden anderzijds. Zo willen we bijdragen aan gelijke toegang tot kwaliteitsvol onderwijs en levenslang leren voor iedereen.
Binnen het onderzoekscentrum werken we maximaal interprofessioneel om een holistisch beeld te krijgen op het samenspel van factoren die leren beïnvloeden.