Voor experten

Heb jij grondige kennis over een bepaald onderwerp? Wil je die expertise delen met een breder publiek? Laat je stem horen en schrijf je nu in als expert. Let erop dat je zoveel mogelijk specifieke termen vernoemt in je profiel. Het is op die kernwoorden dat journalisten je zoeken in de databank. Je kiest zelf welke gegevens je wil delen met onze gebruikers (journalisten, congresorganisatoren, content makers). Zoek je tips om slim om te gaan met de media? Na je inschrijving krijg je meteen toegang tot onze gratis mini-cursus, die je daarbij helpen.

Een expert ben je, een expert in de media kan je worden

Het doel van deze expertendatabank is om bij te dragen aan de zichtbaarheid van groepen die minder aan bod komen in de media. Alle experten uit de expertendatabank zijn dus vrouw, hebben een migratieachtergrond of zijn persoon met een handicap. Enkel experten met bewezen expertise opgebouwd door studie, publicaties en/of professionele ervaring worden opgenomen in de databank.

Wil je meer zichtbaarheid in de media maar twijfel je over je mediavaardigheden? Wij hebben een mini-cursus ontwikkeld die je daarbij kan helpen. Je krijgt onmiddellijk gratis toegang nadat je bent ingeschreven als expert.

tekening van expert die geïnterviewd wordt

Ben jij een expert?

Een expert is iemand die gespecialiseerd is in een specifiek expertisegebied en/of een grondige kennis heeft van die expertise door professionele activiteit, studie of wetenschappelijk onderzoek. Om als expert opgenomen te worden in de expertendatabank moet je kunnen aantonen dat je aan minstens 3 van de volgende criteria voldoet:

  • Professionele activiteit en/of diploma in jouw expertisegebied
  • Onderzoek binnen het expertisegebied, gecombineerd met een publicatie in een peer review tijdschrift
  • Actief zijn als (bestuurs)lid van verenigingen of andere organisaties die relevant zijn voor het expertisegebied
  • Een publicatie uitgeven over een onderwerp uit het expertisegebied
  • Ervaringsdeskundigheid gecombineerd met een aantal jaren professionele activiteit
  • Media- of publieke optredens met deze expertise (voeg een link naar interviews, artikels, presentaties, … toe)
  • Een referentie voor de expertise zijn