Margot
Joris
Kwesties op het snijpunt tussen educatie, onderwijs en cultuur, politiek en samenleving. Meer specifiek de relatie tussen educatie en de vorming van jongeren tot actieve, kritische democratische burgers.
Talenkennis
Moedertaal
Nederlands
Spreek je nog andere talen?
Engels
Frans
Achtergrond
Lidmaatschap
Lid van algemene vergadering GoodPlanet Belgium
Huidige nationaliteit(en)
Belg
Studie(s) en diploma's
Bachelor Pedagogische Wetenschappen (2009-2012)
Master of Science Pedagogische Wetenschappen (2012-2014)
Huidige functieomschrijving
Doctoraatsstudent en assistent aan Laboratorium Educatie en Samenleving, KU Leuven
Relevante Publicaties
Joris, M. en Agirdag, O. (2019). In search of good citizenship education: A normative analysis of the International Civic and Citizenship Education Study (ICCS). European Journal of Education, 54(2), p. 287-298.
Joris, M., Simons, M. en Agirdag, O. (2021). Citizenship-as-competence, what else? Why European citizenship education policy threatens to fall short of its aims. European Educational Research Journal.
Mijn media ervaring
https://www.demorgen.be/nieuws/goed-burgerschap-dreigt-te-worden-herleiā¦