Herman

Maes

Als hands-on marketing strateeg met een background in de IT consultancy wereld maakt Herman de brug tussen technologie, digitale marketing en GDPR privacy projecten. Hoe kan je pragmatisch deze werelden verbinden?

Hierbij wordt praktische kennis vanuit het uitvoeren van onafhankelijke projecten als consultant, gekoppeld aan academische kennis en ervaring als docent bij Thomas More en UHasselt. Hierdoor kan u ook zeker contact opnemen voor workshops, trainingen of keynotes over de balans tussen ondernemen, marketing, technologie, security en privacy.

Als techblogger (dailybits.be) wordt er dan ook geregeld beroep gedaan op deze expertise door mediapublicaties (VRT, HLN, De Morgen, De Tijd, Radio 1,...) voor het concreet uitleggen van een uitgesproken privacy boete of andere GDPR probleem.

Contact

Trefwoorden
Marketing
Informatica en internet

Talenkennis

Moedertaal
Nederlands
Spreek je nog andere talen?
Engels

Achtergrond

Studie(s) en diploma's

Bachelor Informatiemanagement & Security (Thomas More Mechelen)
Industrieel Ingenieur Electronica-ICT (KDG)

Huidige functieomschrijving

Freelance marketing strateeg & DPO

Ervaring

10 jaar IT consultancy ervaring (Cronos groep)
8 jaar Digitale marketing ervaring (Intracto /iO agency)
+5 jaar docent bij Thomas More/UHasselt

Relevante onderzoeken

Eigen onderzoeken gepubliceerd op eigen techblog (voorbeeld https://www.dailybits.be/item/fake-facebook-winacties-van-decathlon/ )

Mijn media ervaring

Samenwerkingen met tv-programma's (Tim Verheyden, Telefacts, Voor hetzelfde geld)
Radio interviews (2014 in een mediastorm terecht gekomen door het vinden van een bug in de Tomorrowland ticketverkoop)
Kranten en magazine interviews voor duiding bij onderwerpen

Andere info

Techblogger sinds 2005 op dailybits.be