Frederik

Picard

Gespecialiseerd in merkstrategie, merkreputatiemanagement, content marketing, kwalitatief marktonderzoek en kwantitatief marktonderzoek, duurzaamheidsmarketing en duurzaamheidscommunicatie. Auteur van verschillende marketingboeken: People Always Talk About Reputations (LannooCampus, 2020), Dit Is Marktonderzoek (VAN IN, 2022), Do Tell (LannooCampus, 2023).

Contact

Trefwoorden
Marketing
Bedrijfscommunicatie

Talenkennis

Moedertaal
Nederlands
Spreek je nog andere talen?
Engels
Frans

Achtergrond

Huidige nationaliteit(en)
Belg
Nationaliteit(en) bij geboorte
Belg
Nationaliteit(en) moeder bij geboorte
Belg
Nationaliteit(en) vader bij geboorte
Belg

Studie(s) en diploma's

Master Germaanse taal- en letterkunde
Aggregaat Nederlands - Engels
Posthogeschoolvorming Kunst- en cultuurmanagement

Huidige functieomschrijving

Managing partner Reputations
Marketingdocent Universiteit Antwerpen
Marketingdocent AP Hogeschool Antwerpen

Ervaring

Meer dan 20 jaar ervaring als marketing- en communicatiemanager bij diverse organisaties en 9 jaar ervaring als marketingdocent binnen het hoger onderwijs. Daarnaast ook auteur van verschillende marketingboeken: People Always Talk About Reputations (LannooCampus, 2020), Dit Is Marktonderzoek (VAN IN, 2022), Do Tell (LannooCampus, 2023).

Relevante Publicaties

People Always Talk About Reputations (LannooCampus, 2020)
Dit Is Marktonderzoek (VAN IN, 2022)
Do Tell (LannooCampus, 2023).

Mijn media ervaring

Veel gevraagde keynotespreker rond volgende topics: merkstrategie, merkreputatiemanagement, marktonderzoek, duurzaamheidsmarketing en -communicatie