Bart

Lombaerts

Merken en consumenten opnieuw dichter bij elkaar brengen. Met die missie staat Bart elke ochtend op. Om hierin te slagen is meaningful communicatie van groot belang.

Als Head of Content helpt Bart merken om meerwaarde te bieden aan hun consumenten. Hij doet dat op strategisch vlak, maar ook door de pen of microfoon vast te houden.

Daarnaast inspireert hij de marketingwereld met boeken en opleidingen. Zo is hij docent aan o.a. BAM, UBA, AP Hogeschool en de Franstalige communicatiehogeschool Ihecs. Samen met 3 co-auteurs schreef hij de contentmarketingboeken ‘Dit is Content Marketing’, verkozen tot Marketing Book of the Year van 2020, en ‘Content Marketing – van marketeer tot uitgever’. Zijn visie op meaningful marketing schreef hij neer in het gelijknamige boek.

Zijn laatste boek 'Do Tell', dat opnieuw met 3 co-auteurs werd geschreven, is begin 2024 verkozen tot Marketing Book of the Year.

Contact

Trefwoorden
Marketing
Communicatiewetenschappen

Talenkennis

Moedertaal
Nederlands
Spreek je nog andere talen?
Engels
Frans

Achtergrond

Lidmaatschap
ACC, BAM
Huidige nationaliteit(en)
Belg
Nationaliteit(en) bij geboorte
Belg
Nationaliteit(en) moeder bij geboorte
Belg
Nationaliteit(en) vader bij geboorte
Belg

Studie(s) en diploma's

Erasmus Hogeschool -> Journalistiek
Instituut voor Journalistiek -> Journalistiek

Huidige functieomschrijving

Head of Content en co-owner van contentmarketingbureau SPYKE

Ervaring

+10Y als journalist/hoofdredacteur bij vakblad Media Marketing
+2Y als pers- en communicatiemanager bij Kom op tegen Kanker
+8Y als Head of Content bij SPYKE

Mijn media ervaring

Presentatiewerk op Kanaal Z, radio- en tv-interviews, net als voor geschreven pers