Pieter

Tijtgat

Bedenker van creatieve manieren om kinderen en jongeren aan te tonen dat wetenschap en techniek (STEM) deel uitmaakt van hun dagelijkse leven én een optie voor hun toekomst kan zijn. Verschillende projecten zoals een wis/natuurkunde speeltuin, werken met rolmodellen, wetenschapstheater,...
De rol die neurowetenschappen (en breder onderzoek) kan betekenen voor het onderwijs
breed over onderzoek in het onderwijs

Talenkennis

Moedertaal
Nederlands
Spreek je nog andere talen?
Engels
Frans
Spaans

Achtergrond

Lidmaatschap
onderzoeksraad Odisee
VELEWE: vereniging voor leraars wetenschappen
Huidige nationaliteit(en)
Belg
Wordt u op de een of andere manier in uw dagelijkse activiteiten beperkt of gehinderd door een langdurige ziekte, een handicap o
neen

Studie(s) en diploma's

doctor in de lichamelijke opvoeding (motorische controle)
master in de lichamelijke opvoeding (optie onderwijs)
geaggregeerde voor het secundair onderwijs

Huidige functieomschrijving

verantwoordelijke onderzoeksgroep onderwijs Odisee
wetenschapscommunicator Odisee

Ervaring

lesgeefervaring aan universiteit, hogeschool en secundair onderwijs
onderzoekservaring (doctoraatsonderzoek en praktijkgericht onderzoek)
projectervaring (verschillende wetenschapscommunicatieprojecten)

Relevante onderzoeken

doctoraatsonderzoek: Advance knowledge effects on hand movements and postural adjustments in catching

Mijn media ervaring

opinie in de Standaard: https://www.standaard.be/cnt/dmf20190605_04446394